🔹سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشريح راهبردهاي كلان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار توجه به جهش توليد، رونق صادرات و مديريت واردات، تنظيم بازار و داخليسازي شد و گفت: اگرچه دولت سياستگذار اصلي است، اما تصميمات بايد با هماهنگي و همراهي تشكلهاي تخصصي بخشخصوصي و اتاقهاي بازرگاني، تعاون و اصناف اتخاذ شود.
🔹وي با تاكيد بر ضرورت ارايه آمار و ارقام كمي مرتبط با هدفگذاريهاي صورت گرفته در حوزههاي مختلف توليدي و تجاري، افزود: آمارهاي مرتبط با توليد در بخشهاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري بايد به صورت شفاف و دقيق، تهيه و منتشر شود تا در معرض قضاوت عموم قرار گيرد، چراكه در اين صورت ميتوان با تقويت نقاط قوت و برطرف كردن كاستيهاي موجود، در جهت رشد گامهاي جدي برداشت.
🔹امروز رسانهها به عنوان ابزارهايي پرقدرت، در اختيار تصميمگيران در سراسر دنيا بوده و به عنوان يك مكمل قدرتمند در كنار ساير ابزارهاي مديريتي از جمله منابع مالي، منابع طبيعي و منابع انساني، قابليت استفاده جهت پيشبرد اهداف سازمانها را دارند؛ به نحوي كه بايد از تمامي ظرفيتهاي آنها به منظور اطلاعرساني دقيق، سريع و شفاف بهره گرفت كه بر اين اساس، تمامي مديران وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد از اين ابزار قدرتمند، در راستاي اميدآفريني و اطلاعرساني فراگير، دقيق و سريع به ذينفعان بهره گيرند.
🔹امروز «جهش توليد» و «افزايش صادرات و مديريت واردات»، «تنظيم بازار» و «توجه جدي به موضوع استفاده از ظرفيتها و توان داخلي»، راهبردهاي كلان وزارت صنعت، معدن و تجارت است كه در اين رابطه بايد تصميمات، با هماهنگي و همراهي تشكلهاي تخصصي بخشخصوصي و اتاقهاي بازرگاني، تعاون و اصناف صورت گيرد، اما نكته حائز اهميت آن است كه سياستگذار اصلي دولت است ولي اجراي سياستها و تصميمات بايد با همراهي و نظرخواهي از بخشخصوصي و فعالان اقتصادي صورت گيرد.
🔹جهش توليد جز از محل توسعه صادرات و توجه به ظرفيتهاي توليد داخلي محقق نخواهد شد؛ ضمن اينكه به موازات آن، بايد جلوي هر گونه واردات كالاهاي غيرضرور و لوكس را نيز سد كرد.