پایان عصر فاکتورهای غیررسمی

بیست و ششمین جلسه کمیسیون بازرگانی اتحادیه سراسری شرکت های فنی مهندسی حفاظت الکترونیک و شبکه های ایمنی در تاریخ 1400/2/28به صورت آنلاین برگزار شد.

در این جلسه آقای مهندس مجید کریمی؛ رئیس کمیسیون و مدیرعامل شرکت پارس ارتباط افزار گزارشی در خصوص ثبت فاکتورهای الکترونیکی فروش در سامانه سازمان امور مالیاتی ارائه داد و گفت: براساس آئین نامه مربوط، هرگونه معامله بدون ثبت این نوع فاکتورها، مشمول 10 درصد جریمه از کل ارزش فاکتور خواهد بود و در این مورد، بخشودگی در کار نیست.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتحادیه الزام این نوع ثبت فاکتور را باعث از رونق افتادن معاملات غیر رسمی اصناف دانست و افزود از این پس جزئیات فروش نیز باید در فاکتورها قید شود و اگر تاکنون فعالان اقتصادی امکان بالانس کردن ارقام را در گزارشات فصلی فروش داشتند، از این به بعد، چنین امکانی وجود نخواهد داشت و لازم است شرکت ها دقت لازم را در این خصوص به عمل آورند.

آقای مهندس سیدمحمد میرمعزی؛ نماینده هیات مدیره در کمیسیون و مدیرعامل شرکت ایمن تصویر ردکا طی سخنانی به فضای مناسب کمیسیون ها برای شناسایی مسائل و کسب دیدگاه های مشترک در امور اشاره کرد و گفت:

یکی از اهدافی که در اتحادیه پیگیری می‌کنیم، نظام مند کردن رابطه ارکان مختلف صنعت از تامین کننده، تولیدکننده، توزیع کننده و … است و به نظر می رسد در خصوص فاکتورهای رسمی چنانچه کل صنف یا اعضاء اتحادیه در این خصوص به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل کنند، مساله عدم پذیرش فاکتورهای رسمی توسط برخی مشتریان رفع    می شود. وی همچنین با اشاره به صدور مجوز تولید بدون کارخانه، خواستار تدقیق اتحادیه در این خصوص شد.

سپس تجاربی از رویکرد و دیدگاه های شرکت ها در خصوص فاکتورهای رسمی بیان شد و آقای مهندس محمدحسن حلاوی؛ مدیرعامل شرکت پروشات در مرکزی با توجه به حجم بالای مالیات پرداختی توسط بخش خصوصی، بر ضرورت مطالبه گری بخش خصوصی در خصوص محل هزینه کرد مالیات ها تاکید کرد و مقرر شد آقای حلاوی مقاله ای در این خصوص را تحریر کند تا نسبت به انتشار آن اقدام شود.

در ادامه جلسه خانم دکتر شراره کامرانی؛ دبیرکل اتحادیه گزارشی از اقدامات اتحادیه در خصوص قاچاق و آئین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان ارائه داد و مقرر شد موضوع قاچاق در سطح ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری و نامه‌ای با معرفی اتحادیه و اعضاء و معرفی سرفصل‌های همکاری مورد نظر اتحادیه با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه شود.

سپس دبیرکل اتحادیه برنامه راهبردی پیشنهادی خود به هیات مدیره را مطرح کرد و مقرر شد پس از تائید هیات مدیره و اصلاحات احتمالی یا تکمیل آن، فایل نهایی جهت اظهار نظر به کمیسیون ارائه شود.

همچنین در این جلسه آقای امیرعباس محتشمی؛ عضو هیأت مدیره شرکت ایمن تصویر ردکا پیشنهاد کرد پرچم اتحادیه در اختیار اعضاء قرار گیرد.

در این جلسه افراد زیر حضور داشتند:

آقایان: سیدمحمد میرمعزی؛ نماینده هیات مدیره در کمیسیون و مدیرعامل شرکت ایمن تصویر ردکا، مجید کریمی؛ ریاست کمیسیون و مدیرعامل شرکت پارس ارتباط افزار، مهدی رزقی نائب رئیس کمیسیون و مدیرعامل شرکت فراگستر هوشمند دانا، سیدمهدی میرحسینی؛ مدیرعامل شرکت شبکه پردازان ریتون، عباس محتشمی؛ عضو هیأت مدیره شرکت ایمن تصویر ردکا، مهران نوایی؛ قائم مقام مدیر عامل شرکت مهندسی بازرگانی اهتمام رایانه، ارشیا حکیمی؛ مدیرعامل شرکت یکتا فن کیمیا، سید امیرحسین هاشمیان؛ رئیس هیأت مدیره شرکت فرتاک گلوبال ویژن، محمدحسن حلاوی؛ مدیرعامل شرکت پروشات در مرکزی و خانم شراره کامرانی؛ دبیرکل اتحادیه.