کارت عضویت گمرک به عنوان عضو ناظر در سازمان جهانی مناطق آزاد (WFZO) صادر شد.

حسین کاخکی مدیر کل دفتر همکاری های بین الملل گمرک با اعلام این خبر گفت: امتیاز شرکت در جلسات مجمع عمومی بعنوان عضو ناظر و کنفرانس و نمایشگاه های بین المللی که توسط مناطق آزاد سازماندهی و برگزار می شود از مهمترین مزیتهای صدور کارت عضویت ناظر گمرک جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مناطق آزاد محسوب می شود که با بیش از 620 عضو، تنها سازمان بین المللی و چندجانبه مناطق آزاد در جهان است.
کاخکی افزود: با صدور این کارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران امکان دسترسی به تازه ترین مطالعات درخصوص مناطق آزاد سراسر جهان، خبرنامه های ماهیانه و همچنین بولتن دائمی برای آشنایی با فرصت ها و چالش های کلیدی این مناطق را خواهد داشت.استفاده از خدمات، تحقیقات هدفمند، پشتیبانی عملیاتی و اداری، آموزش سطح بالا، خدمات شبکه، نیز از دیگر مزیت های عضویت در سازمان مناطق آزاد جهان برای گمرک جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی تشریح کرد: سازمان جهانی مناطق آزاد تنها سازمان بین المللی و چندجانبه مناطق آزاد در جهان، نقش مهمی در رونق اقتصادی بسیاری از کشورهای عضو این سازمان ایفا می کند.
لازم به ذکر است تعدادی از کارشناسان واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی کشور در آخرین وبینار تخصصی سازمان مناطق آزاد جهان با موضوع مدل جدید جهان و آینده صنعت در پساکرونا، که در شهریورماه سال جاری برگزار شد، حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *